Wednesday, November 5, 2008

The Truth Is.....

Ramai sgt tanye aku...ape sms yg hubby aku ngan bos aku duk kecoh2 tu...so...ni aku nk reveal everything...xmo simpan2..x elok...

5 October 2008 - SMS aku kepada Bos aku..
"Askum...bos, bile sy boleh dpt gaji sy?"
Komen aku : standard la staff tanye gaji bile...kan? aku tanye sbb die dh menjanjikan bahawa aku permanent start bln July..so, aku berhak dpt gaji sepanjang cuti bersalin aku..kan?

6 October 2008 - Bos balas pd SMS aku yg di atas
"Salam. Minggu ni lepas u sign permanent staff. Ada change in salary with kwsp and perkeso. U start August 08. Perkeso and kwsp akan refund terus kepada rhb sebab new company name tengah buat. C******T Sdn Bhd"
Komen aku : bile mase lak die nk aku sign ni? Katne? Bile? dahla aku tgh dlm pantang..bley plak ckp gitu...dulu kate start permanent bulan July, ni bulan August lak..konpius2...dh la tu..tuko name kompeni lak...ape kehal nye nih

21 October 2008 - SMS hubby aku pada bos aku
"Salam. Tuk Iskandar suami Hairina Hairudin, kmk nk nanyak bla gaji bini kmk nk d bayar, dh msk bln kedua dh gajinya, kmk duak tuk ada anak kecik, kt phm2x lh mun ada anak kecik byk benda maok dibeli, susu agik pampers agik, mun dh gaji mcm tuk camne nk beridup, ktk pn tauk n ada otak utk berfikir...Mintak maaplah mun kasar glak tp seriously we need money right now.."
Komen aku : bagus gak laki aku anto sms ni...sbb aku sendri pn xberani nk anto...kalu laki aku x anto..smpi bile aku nk tgu jer...kan?

21 October 2008 - SMS bos aku pd hubby aku berkenaan pertanyaannya
"Terima kasih kerana bahasa kasar. Fyi, bini kitak dh abis kontrak agreement. Kamik maok nyambungnya lepas abis bersalin tok and nya perlu sign agreement dolok. Sepatutnya kontrak dh abis lamak dh. Ari iya nya kontinue di kch pun atas sebabnya belum ada kerja lain agik. Baru nak ngambiknya jadi permanent staff, dah cara kitak bercakap macam sik ada otak juak."
Komen aku : berbahasa kasar pn, ada gak mntk maap, bos pn same gak...ckp hubby aku xde otak..leh pulak ckp aku duk Kch xde keje..hello...yg dptkan ko RM30K tu sape???? Bukan Hairina Hairudin ke?? Aku duk bersengkang mate siang mlm buat URS tu...dh la tgh mengandung, pastu gaji tgh bln dpt separuh...nk akhir2 bulan baghu dpt separuh...ade ko hargai?? leh plak kate aku xde keje. Tanye org2 baitulmal tu...ape aku wat kat sane... Dlm doc URS tu, name sape yg officially buat URS tuh...bodo piang aa...mmmg btol la kate hubby..ade otak xmau pk..huh! demmit!

21 October 2008 - SMS bos pada aku lepas peristiwa di atas
"Salam. Just receive sms from yr husband. very erogen. u should inform him that yr contract dah habis and your term sebelum ni permonth basis. i plan to continue yr employment as permenent staff after u are ready to work. i was thingking to start yr working last mth but i am very disturb by yr husband remark."
Komen aku : lantak ko lah. Nampak sgt! Ejaan pn salah...ade hati nk tegur2 lak..dh la ape yg ko mention dulu n skrg lain bebenore...bley blah...pembelit! penipu! Penglipur lara! Pemberi harapan palsu! mcm2 pe lg lah! demmit!

Kesimpulannye
aku dh tawar hati nk bekerjasama ngan bos nih! Ckp xserupa bikin.,..beri janji ngan harapan mcm2..last2...xde ape gak...aku gak yg tertipu...sblm ni aku duk pentingkan sykt ni...sykt ni bgs..bos die bgs...sampaikan aku kene marah ngan mak bapak n hubby pn xpe...sabo nye aku ngan bos nih...aku yakin, 1 hari nanti aku akan dpt ganjaran dan dihargai...tp tulaa..ni plak yg terjadi...HABIS MADU SEPAH DIBUANG!! tulah..mmg aku mengalaminya...until now...nothing..xdpt pape pn...mmg hampeh...aku berharap sgt...agar bos tu menerima padah dan akibat menganiayai org2 mcm aku...

Untuk pengetahuan korg..bukan aku sorg je penah mengalami ni...tp juga pada bekas rakan2 sekerja aku...sblm ni aku percaye ckp bos, yg mereka yg resign sblm ni membawa masalah pd sykt...tp tulah...aku terlalu percaye dan berharap pd bos ni..ternyata sume nye hanyalah janji manis dan harapan palsu semata2....

Sekian dulu la utk entry kali ni, entry seterusnya aku akan komen tentang agreement yg die bg utk aku sign pula...taaaa

0 comments: