Wednesday, October 8, 2014

Penangan Meal Shakes Shaklee kepada Iman Irdina

Meal Shakes? Masa kawan mula-mula suggest suruh bekalkan Iman Irdina dengan Meal Shakes, memang tak percaya pun. Yelah, dah terang-terang Iman Irdina tu.. picky eater, tak makan sayur, kurang makan nasi, tak makan buah, makan ubat pun susah dan paling teruk mengalami sembelit dan gatal-gatal pada kaki. Memang memeningkan kepala kami sebagai parents kepada beliau. Pernah cucuk di punggung untuk eczema semasa Hari Raya, sebab eczema di kaki memang tahap kronik.

Memori lepas kene cucuk akibat eczema yang teruk di kaki.. sian...

Alhamdulillah, setelah konsisten makan Meal Shakes, ada perubahan. Antaranya :
  • Makan dengan kerap. Selalunya Iman Irdina ni lebih prefer susu over nasi. Now sudah hendak makan nasi. 
  • Dah jarang kena eczema. Dah tidak perlu menggunakan krim yang mengandungi steroid yang terbukti tidak elok untuk kulit kanak-kanak
  • Dah tidak menggunakan ventolin dan seretide sepenuhnya. Semasa berumur 2 tahun, doktor sahkan Iman Irdina ada asma dan terpaksa menggunakan ventolin dan seretide apabila asma menyerang. Kini tidak lagi.
  • Jimatkan penggunaan susu. Yang ini stail ibunye, biasanya 4 scoop susu, saya gantikan dengan 3 scoop susu dan 1 scoop Meal Shakes.
  • Tiada sembelit lagi. Pembuangan menjadi lancar. Kalau dulu, asyik mengadu sakit kalau berak, sekarang sudah tidak mengadu domba lagi.
  • Alhamdulillah, sudah jarang dilanda demam. 
  • Iman Irdina pun membesar dengan aktif dan sihat. Alhamdulillah.

Pengambilan Mealshake untuk Iman Irdina sejak dari 2013

Ibarat kata, pengambilan Meal Shakes ini adalah salah satu langkah yang betul telah kami ambil. Membuatkan saya sendiri jatuh cinta dengan Shaklee dan yakin dengan produknya. Untuk info lebih lanjut berkenaan Meal Shakes Shaklee ini, sila klik di sini : Set Kanak - Kanak Shaklee




0 comments: