Wednesday, March 24, 2010

Below rm50, What can u buy for your baby?

haha... aku terbace bende ni kat status Pn. Nozie.. kwn aku back in UTM dulu.... ape ek? rase cam byk jer... antaranya :
  1. Toys - mcm2 toys bley dibeli nih... kalu yg mahal2 mcm fisher price, playskool ke.. rasenye dpt la yg kecik2.. yg xde la terer sgt... tp bley je nk wat main.. tp aku xprefer pn beli toys mahal2 nih.. sbb aku tau anak aku main kdg2 je.. kdg2 mangkuk n senduk pn bley dijadikan mainan... hehe.. so, kami pakat beli yg pasar malam jer.. fuh.. dgn rm50.. mcm2 mainan kat pasar mlm leh dpt... siap leh offer (tawar menawar lagi...). lebih duit.. bley beli dinner... hehehe
  2. Baju - kalu duk KL...aku suke g Sogo ngan Jusco... tp aku memilih aaa... amik yg x smpi RM15.. kurang drp tu aku beli.. tak pun.. cari yg diskaun 50% or 70% and menyumbang kepada harga kurang dr RM15. Tp.. kene hati2 gak..kdg2 die markup je lebih.. mcm kalu kt dh penah survey tmpt lain... kt musti dh tau harge die bape... kan? Kalu kat ganu ni.. aku prefer Mydin, Hock Kee Seng, Reject Shop dll laa... siap aku leh dpt RM5 je baju utk sepasang... (seluar+baju, skirt+baju, pijama tdo.. mcm2 ada).
  3. Susu dan keperluan lain - hehe... ni mmg laa... name pn keperluan... Alhamdulillah laa.. susu anak aku tu dikire murah la jugak.. jika nak dibandingkan dgn Enfagrow ke.. or Complete... mak aii... harge tin ke.. or harge susu dlm kotak ke... still kurang dr RM50. Pampers pn same... stkt ni pakai yg murah2 saje.. tmbh plak anak pn dh besar... dh jarang la nangis2 mntk tuko pampers (sbb dulu die xley basah sket.. sket2 nk tuko...mati den..). Nestum lak dh surrender.. skrg dh xsuke mkn nestum, lebih prefer mkn nasik mcm parents die mkn.. ape yg ktorg mkn...die mkn.. hehe..
  4. Photoshoot - pakat ngan kwn2 yg ade DSLR.. spend dlm sejam ke.. tangkap gambar anak... kire mcm tlg2 kwn laa... gambar kt cuci sendri laa... hehehe... mcm best je ade photoshooting anak ni... leh wat kenangan smpi bile2... nk wat la skali... huhuhu
  5. Minyak Kete - bwk anak jalan2 ke mane2 menggunakan rm50 tu... isi minyak laa... campur ngan bwk bekal.. ala2 picnic tepi pantai or air terjun... best wooo....
  6. Simpan - simpan jelah... Tabung Amanah anak ke... insurance plus medical card ke.. x pn...simpan utk wat besday party anak secara besar2an... hehehehe
owoss... tepu dohs laa... xde idea dohs.. bile dh petang2 ni... idea makin berkurangan...maklumlaa.. nk balik dohs... nanti la aku tambah lg.. nk balik berpikir dulu... xpn.. aku tanye anak aku... haha

p/s: anak aku suke main ngan duit skrg ni... die simpan dlm dompet... die keluarkan.. pastu simpan lg... duit syiling lak.. pandai letak sendri dlm tabung... ade harapan ni... jgn jd cam aku.. duit abis sokmo... hak hak

1 comments:

@nozieyusof said...

#4 i like

buleh diaturkan juge lepas nie

tq babeh!