Wednesday, July 1, 2009

Pissed Off

Aku btol2 bengang ngan sorg minah ni..perasan bagus gler...actually xde kaitan ngan keje aku pn...tp aku marah la gak..dgn selambe nye die g sound asben aku gitu...igt asben aku ape...kuli batak die ke? asben aku tu...bos die...so, kalu dh bos die...buat la cara berckp n berurusan ngan bos...ni x...mulut mmg xde insurans...asben aku plak...baik sgt..bior je bdak tu kate mcm2 pd die..amboi2...kalu org lain...bkn main lg abg kate xpe laa...malas la...kalu ngan bini sendri...marah x igt...ampeh jek...
This is what i'm want to say, " hey minah...if u don't know how to behave..then, u can get lost! Keje baghu setahun jagung...ade hati nk ngajor org yg dh bertahun2 keje...(uiks...sabo2...) Dah la laki aku bkn main lg bg muka kt ko...ko bley plak ikut sedap mulut ko je nk kate ape...amboi2...x igt dunia ke?? dh lame mengecap nikmat di dunia smpi lupe akan dtg dugaan yg maha dahsyat? (manelah tau)...wah wah....aku mmg x pueh ati nih...Tp xpe...maybe ari ni ari laki aku...maybe akan tibe 1 hari nanti...ko plak yg dlm kesusahan...Tp aku nk nasihat kat ko laa...buat ape ko nk fitnah sane...fitnah sini...jage perkare yg bukan2 n buruk2 psl laki aku? ko jeles ke ko xdpt pangkat yg ko nk? if that the case..then ko kene muhasabah diri ko..apsl bos (ceo) ko tu...x amik ko or naikkan pangkat ko?? ke ko nih jenis yg perasan bagus?? kalu dh bagus sgt...g buat syarikat sendri...pahtu ko bley pilih sape2 yg ko nak...aku pn xpaham...ko xreti ke nk hormat org atasan ko...atau at least..org yg lebih tua dr ko?? Mak bapak ko x ajar manners ke??" (tgk..aku dh libatkan mak bapak die...aku tau..setiap mak bapak akan ajar anak die manners yg bagus2..bersopan santun...cume si anak tu...x reti2 nk ikut ckp mak bapak...beselah...perasan bagus). hoh...aku dh terlalu marah...smpi aku dh xtertaip dh...sume ade laa...dakpelah...biar jelah Allah yg membalas segala perbuatan ko tuh...semoga ko sedar 1 hari nanti...bahawa setiap perbuatan jahat tu...pasti ada balasan dr Allah...cepat atau lmbt..teruk atau ringan...n aku berdoa agar ko mendapat hidayah dr Allah...Amin...

1 comments:

MK said...

bersabar ye..